المیرا بذرگرزاده؛ دکتر ناصر دشت پیما؛ دکتر مقصود اسمعیلی کردلر
چکیده
همواره مناظرات جدلی در خصوص شکاف های موجود بین انسان و طبیعت وجود داشته است که اکثر آنها در عصر کنونی چند پارگی و عدم قطعیت، مورد توجه قرار گرفته است. در حالیکه ما انسان های عصر فرامدرن به دسترسی به ابزار بهتر زندگی بواسطه ی پیشرفت تکنولوژی مفتخریم، اما بعضی مواقع نتوانسته ایم زندگی متوازنی را در این سیاره ی وسیع داشته باشیم. با این ...
بیشتر
همواره مناظرات جدلی در خصوص شکاف های موجود بین انسان و طبیعت وجود داشته است که اکثر آنها در عصر کنونی چند پارگی و عدم قطعیت، مورد توجه قرار گرفته است. در حالیکه ما انسان های عصر فرامدرن به دسترسی به ابزار بهتر زندگی بواسطه ی پیشرفت تکنولوژی مفتخریم، اما بعضی مواقع نتوانسته ایم زندگی متوازنی را در این سیاره ی وسیع داشته باشیم. با این وجود حمایت نظریه ی فرامدرن از مرکز زدایی از یک سو در مطالعات ادبی و از سوی دیگر در مطالعات مرتبط با طبیعت به یاریمان شتافته است. به همین منظور، تحقیق کنونی بر آنست که به واکاوی اشعار برگزیده از مجموعه ی «خرس ترورو و دیگر اشعار ماجراجویی» مری اولیور به منظور نشان دادن نقش مهم زبان شاعرانه در ایجاد گونه ای همزیستی زیست محیطی که حاصل شکل گیری یک پیوند درونی بین انسان سخنران و طبیعت غیر انسانی فاقد قدرت سخن می باشد، بپردازد.
چکیده
مطالعه ینمایشنامه یکی از جالب ترین و جذاب ترین تجربیات در زمینهی ادبیات انگلیسی است، اما به نظر می رسد دلایلی وجود دارد که بعضی از دانشجویان درس نمایشنامه در دانشگاههای ایران چنین حسی را تجربه نمی کنند. به نظر می رسد، اول از همه، نمایشنامه هایی وجود دارند که وقتی دانشجویان برای اولین بار آنها را می خوانند غافلگیر می شوند؛ ثانیا، ...
بیشتر
مطالعه ینمایشنامه یکی از جالب ترین و جذاب ترین تجربیات در زمینهی ادبیات انگلیسی است، اما به نظر می رسد دلایلی وجود دارد که بعضی از دانشجویان درس نمایشنامه در دانشگاههای ایران چنین حسی را تجربه نمی کنند. به نظر می رسد، اول از همه، نمایشنامه هایی وجود دارند که وقتی دانشجویان برای اولین بار آنها را می خوانند غافلگیر می شوند؛ ثانیا، بعضی از اساتید صاحب نام دانشگاهی در مواجه با نمایش های متفاوتاز همان روشهای متداول، ثابت، و قدیمی خودشاندر آموزش نمایشنامه استفاده می کنند. هدف این مقاله بررسی و پیشنهاد روشهای نوین و مبتکرانه آموزش تدریسنمایشنامه در دانشگاههای ایرانست، تا روشی مناسب برایمواجه با هر گونه نمایشنامه های کلاسیک، مدرن، و پست مدرن داشته باشند. مقاله پژوهشی حاضر از این جنبه اهمیت دارد کهیافته هایش می توانند به تدریس مناسب تر نمایشنامه در دانشگاه های ایرانکمک نماید.